Menu

Attractiv

Calvin Klein: Preslávila ho kontroverznosť a ikonické spodné prádlo

CK1.png

CK. 2 magické písmená, ktoré pozná snáď každý na svete. Calvin Klein je pre niekoho stelesnením luxusu najvyššieho rangu, pre iného symbolom kvality. Asi všetci sa zhodneme na tom, že do sveta módy stále prináša čerstvý závan nadčasovosti a obľúbenosti. Značka sa niekoľko desaťročí drží na prvých priečkach obľúbenosti. Mnohí si deň bez obľúbených boxeriek či podprseniek CK ani nevieme predstaviť.

 Začiatky tejto prestížnej značky siahajú do roku 1968. V tom čase neznámy mladík z amerického Bronxu úplnou náhodou získal svoju prvú zákazku. Nákupca módneho oblečenia pre vtedy veľký a známy obchodný dom si poplietol poschodie a omylom sa ocitol v dielni Calvina Kleina. Módne kúsky, ktoré tam videl ho natoľko očarili, že urobil objednávku za viac, ako 50 tisíc dolárov. Tým odštartoval celosvetovú kariéru značky Calvin Klein, ktorá sa tak nezmazateľne vryla na módnu mapu sveta na dlhé desaťročia. Calvinovi však jeho úspech nestačil. Stále premýšľal, čím by dokázal urobiť revolúciu v módnom priemysle.

ck5.png

Mladý návrhár Calvin Klein v roku 1985.

Možno to znie až neuveriteľne, ale koncom 80-tych rokov minulého storočia sa mu to podarilo práve spodným prádlom. V tých časoch ešte nebolo v segmente spodnej bielizne tak veľa druhov ako je dnes. Či už boxerky, slipy, podprsenky alebo nohavičky sa predávali prevažne v jednoduchých farebných prevedeniach a ich významu nielen z módneho, ale aj hygienického hľadiska len málokto pripisoval význam. V hlave samotného Calvina sa však dlhodobo držala myšlienka, že jedného dňa bude spodná bielizeň na rovnakej úrovni, ako ostatné oblečenie. Vo svojich víziách zašiel tak ďaleko, že chcel dosiahnuť, aby sa aj muži zaujímali o svoje "spoďáre" rovnako, ako napríklad o obuv.

ck6.png

Preto o pár rokov neskôr vznikla samostatná značka Calvin Klein Underwear, ktorá bola jedinou svojho druhu na celom svete. Neskôr sa Calvinovi podarilo naplniť svoju víziu a bežný úžitkový predmet sa zrazu premenil na predmet túžby. Značka Calvin Klein dodnes patrí k najväčším a najžiadanejším v priemysle so spodným prádlom. Za samotným úspechom však nestojí len naplnený sen, ale aj kontroverzné reklamné kampane, ktoré môžeme vidieť aj dnes. Reklamy na spodné prádlo so silným sexuálnym podtónom boli v tých časoch príliš pohoršujúce. To však značka pre svoju propagáciu dokonale využila a tovar sa začal predávať šialenou rýchlosťou.

ck4.png

Kampaň s Justinom Bieberom z roku 2016 vľavo a kampaň s Markom Wahlbergom z roku 1992 vpravo.

Na prelome 90-tych rokov minulého storočia sa v Calvinových dielňach zrodilo niečo nevídané. Vtedajší šéf pánskeho dizajnu John Varvatos vynašiel pánske boxerky, ktoré sú od tých rokov viac menej v nezmennej podobe. Pánske slipy, ktoré vtedy svetu módy dominovali išli do úzadia a muži sa išli za novým módnym kúskom doslova zblázniť. 

Od tých čias sa pánska aj dámska spodná bielizeň Calvin Klein stala samostatným a žiadaným módnym artiklom. Ak si kúpite boxerky, slipy, trenky, či podprsenky alebo nohavičky tejto značky máte istotou, že si kupujete nadčasové kúsky, ktoré sú vyrobené z tých najlepších materiálov. O jej kvalite hovorí aj neoficiálna štatistika, podľa ktorej sa aspoň jeden kúsok spodnej bielizne Calvin Klein nachádza v šatníku každého druhého obyvateľa našej planéty. Je teda nespochybniteľné, že značka si svoje prvenstvo s obrovským náskokom drží až do dnešných dní a ako sa zdá, udrží si ho ešte niekoľko desaťročí.

ck2.png

Qe2g.ban3_jpg.jpg